giving up the gun

Trött på ett liv i fattigdom. Varenda öre jag har sätter jag in på ett sparkonto som heter "Australien".
Men det känns lite som att söka ett luftslott eller något. Jag behöver cirka tiotusen till, och jag har inget jobb. Få ihop tiotusen på 3-4 månader, när man har ett studiebidrag som enda inkommst? Det är varken lätt eller roligt.

Jag vill köpa skor. Jag vill ha nya höstplagg. Jag vill fika med mina kompisar. Jag vill kunna köpa en godispåse utan att fundera över om det är ovärt. Jag tror jag ger upp. Hade just ett långt samtal med mor min om detta. Och det är som hon säger, jag kan fortsätta spara, fast inte såhär sjukt intensivt. Jag hinner Australien, jag hinner allt jag vill men jag behöver inte göra det nu. Jag måste ha råd att leva nu också. Att försöka ligga på en budget på hundra kronor/månaden är inte roligt alls. Jag känner mig död! Så ja, jag tror jag ger upp. Med ett konto med mer pengar än jag någonsin haft men fortfarande med mer som saknas än jag någonsin saknat - ger upp den här semesterdrömmen. För jag hinner, men inte i jul.


Kommentarer

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0