kärlek

Jag har aldrig varit kär, inte på riktigt.
Jag har haft crush's, tyckt om någon så att det hugger i magen och jag har gråtit över ett ömmande hjärta, men aldrig fullt ut. Aldrig sådär kär, sådär svindlande kär. Och jag vet ärligt talat inte om det kommer hända sålänge jag bor kvar i Falun.

Det här är en stad där man känner många och har en uppfattning om alla. Och alla har en uppfattning om en själv. Vilket egentligen, rakt ut sagt, suger. Jag är trött på att gå så mycket efter yta, rykten och uppfattningar! Men så är det, ingen kan nog ärligt säga att den alltid möter alla med alla dörrar öppna, utan att tänka och tycka något om personen innan. Vi människor fungerar tyvärr inte så. 

Jag tror att detta är en av anledningarna till varför det är svårt att hitta kärleken i Falun. Never say never, klart det kan hända det tror jag verkligen. Men det är väl inte direkt något jag går och väntar på.
Och jag vill inte försöka tvinga fram någon sorts "kär-känsla" bara för känslans skull, bara för att vara tillsamans. Det är väl ändå inte att ha ett förhållande som är det viktiga, grejen är väl just kärleken?

Många blir tillsammans hit och dit. Tillsammans med någon, gör slut efter en och en halv månad, hittar en ny. Så enkelt det verkar! Men jag kan inte tro att det är på riktigt då, eller vad man ska säga. Kärleken kan väl inte vara så enkelt, hur kommer det sig i så fall att jag, och så många andra, helt missat den?! Jag tror att dom som har det sådär lätt snarare är kära i förhållandet i sig, inte den andra personen. Inte fullt ut i alla fall!

Sedan är det såklart så att människor blir kära olika lätt och anser olika om det här. Självklart kan man vara superduper kär, men att det sedan av vissa anledningar tar slut efter två månader betyder inte att förhållandet var mindre seriöst. Men jag tror ni förstår vad jag menar? Jag har helt enkelt svårt att bli kär, vissa faller lättare.
Min kusin sa om sitt förhållande att "Det har gått väldigt snabbt", "Fall snabbt och hårt, kom ut levande" svarade jag.

Jag hoppas i alla fall att den dagen det står "Klara Rasimus har ett förhållande med.." på facebook så kommer det inte vara enkelt, tveksamt eller ytligt, det kommer vara på riktigt. 


Cyberkärlek till er som orkade ta er igenom texten, good work fina ni!


Kommentarer
Denna kommentar skrev: sofia

Du vet redan att jag håller med helt och hållet, knepigt detdär med kärleken! Bra text, Klara!



Men vilken blogg är det man ska läsa nuförtiden? Lite förvirrad sådär :-)

2011-10-30 @ 16:14:06
URL: http://sofiagustafssons.blogg.se/
Denna kommentar skrev: isak

jag är kär i mig själv... det räcker <3

2011-10-30 @ 16:14:27
URL: http://isaktankar.wordpress.com
Denna kommentar skrev: elin sundgren

Riktigt fint skrivet hörru!

2011-10-30 @ 20:04:07
URL: http://elinsuundgren.blogg.se/
Denna kommentar skrev: Jonna & Ida

svar: Haha fan vad härligt att höra!!

2011-10-30 @ 20:44:18
URL: http://theview.devote.se
Denna kommentar skrev: fanny, lisas cola kompis

tack klara!

riktigt fin text dessutom!<3

2011-10-31 @ 00:40:25
URL: http://cocacolahiihii.blogg.se/

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0