smått om livet

Morgonmänniskan Klara. Har hela veckan vaknat någon gång mellan 7 och 9 på morgonen vilket är sjukt för att vara mig. Senaste tidens dygnsrytm har varit minst sagt upp och ned; stiger ur sängen vid 16.00 och somnar vid kanske 08 om morgnarna. Och så plötsligt detta omkast.
Ganska trevligt dock då jag numera får fina starter på dagarna; en powerwalk, en god frukost, en soluppgång, en timme i sängen läsandes Kafka på stranden. Istället för den vanliga ångesten över att ha sovit bort ännu en dag.
 
Just nu är jag i Falun hemma hos mamma och pappa för julefirande. Jag lämnade mitt älskade Köpenhamn i onsdags och kommer vara borta en längre tid då jag nu på fredag beger mig till Österrike för skidåkning, jobb och fest i ungefär två månader. Säsongslivet ska provas på!
Kommer sedan flytta tillbaka till Köpenhamn, försöka finna en ny lägenhet och återuppta livet där helt enkelt. Jag älskar Köpenhamn och även om mycket fattas, i form av de närmsta vännerna och familjen som är på andra håll, så är Köpenhamn trots allt den stad jag just nu anser som Hem.
 
 
 

Kommentarer

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0