femton

Sorgligt att säga. Men förra vintern kan ha varit den roligaste tiden i mitt liv. Det finns någon film som heter "15 suger" tror jag? (Eller heter den 14 suger? jaja) Den som kom på den filmtiteln måste glömt bort vilken fantasisk ålder 15 är. Sexton också för den delen. Men tillbaka till ämnet.
Mitt femtonde år var en riktigt jäkla bra år. Vintern förra året minns jag tillbaka på som en enda lång fest. Varje helg samma sak: Tjejmiddag med gänget, och på den tiden var vi verkligen så himla tighta. Det var ingen tvivel vilka man menade då man sade "gänget". Gud så starka vi var tillsammans! (Det är vi fortfarande men dock har det tillkommit och avhoppat folk skulle man väl kunna säga) Och efter tjejmiddagen var det ungefär 80 procents chans att vi drog ut på fest. Varje helg i princip. (Gud så jag bråkade med mamma om att jag var ute för mycket, för sent, gjorde för mycket dumheter osv..) Det var skinnbyxor, paljetter, lösöginfransar, sminkränder, svart ögonskugga, transparenta tyger och tolv centimetersklackar. Allt på samma gång. Ungefär som det fortfarande är. Men ja ni, det var bara så otroligt härliga tider!
Och det är det fortfarande! Det var bara att det var det ännu mer då. Nej tjejer, vad säger ni? Ska vi inte börja bete oss som när vi var femton igen?

Minns ni när vi somnade 4/5 halvnakna och slitna tjejer klockan 05.00 i en smal dubbelsäng hos Fanny?
Eller när Felicia sa "Du kaaan fååå en kyss om du vill alltsååå"?
Eller när jag för första gången använda orden "FUCKA UUUR"?
Eller den gången jag och TT blev lurade att kyssa varandra på snurra flaskan?
Eller den gången vi frågade Tildas grannar om tändstickor med förklaringen att "vi skulle tända ljus"?
Eller i Göteborg, nattklubben med 21 årsgräns när allihopa "glömt sina legg"?
Eller i Sälen när jag ensam med två fulla utlänningar tog mig in på nattklubben och du och
ditt ragg, Felicia, stod utanför och skrattade?
Det jag menar är att, tjejer,  det är helt sjukt vad vi har haft roligt ihop. Då, nu och i framtiden. Men just nu kände jag mig lite nostalgisk och ville ta upp tiden för ett år sen. Men tjejer, vi håller ihop och det kommer bli så mycket mer av det här tillsammans:


Enjoy, här är våra liv för ett-två år sedan.



-
Jag började skriva det här inlägget för att berätta hur kul jag hade förra året och att jag saknar det. Men under tiden jag skrev det kom jag underfund med en sak. Det är inte förra året jag saknar utan det är er. Sättet vi umgicks på. Så fort vi fick tid över, varje helg då var det verkligen vi. Och vad kan man säga, vi hade kul. Skolan, nya kompisar, pojkvänner, andra intressen tar mer och mer upp vår tid och det är inte längre än självklarhet att vi träffas när det är helg. Det är det jag saknar. Men även om jag inte skulle se någon utav er på ett år skulle det kännas likadant när jag träffar er igen. Jag vet alltid var jag har er. Jag kan lita på er. Och när vi ses är det så himla bra.

Några avslutande ord till er, mina fina bästisar. JAG. ÄLSKAR. ER.

Kommentarer
Denna kommentar skrev: lund

åååååååå <3

2011-03-09 @ 19:24:25
Denna kommentar skrev: anonym

"Minns ni när vi somnade 4/5 halvnakna och slitna tjejer klockan 05.00 i en smal dubbelsäng hos Fanny?"



Bilder?



"Eller den gången vi frågade Tildas grannar om tändstickor med förklaringen att "vi skulle tända ljus"?"



Hasch i vattenpipan?



hahahhahahahahha



"Eller i Göteborg, nattklubben med 21 årsgräns när allihopa "glömt sina legg"?"



Kom ni in?



2011-03-10 @ 08:37:23
Denna kommentar skrev: Sanna

du är så söt! <3

2011-03-10 @ 20:15:17
URL: http://sannaericson.blogg.se/

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0