Ett svar!

Anonym om FESTIVALGUIDE:
Hej Klara, jag har förstått att du vet en hel del om p & l så jag tänkte fråga dig vad som är lättas att ta sig dit på (mellan falun och borlänge)? är det värt att köpa upp till 20 buss kort? eller har du något annat tips? kramar maria
Svar: Hej Maria! Förra året då jag var där funderade jag på samma sak som dig, om det var värt att köpa ett busskort istället för att betala för resorna. Ett upp-till-20-kort kostar 290 :-, resor utan kostar 27 :- styck. Så det beror helt enkelt på om du ska åka buss varje dag, både dit och hem. Jag åkte bara buss dit på dagarna och fick skjuts hem på kvällarna (sov inte där). Om du ska dit alla dagar, måndag - söndag, buss båda vägarna blir det 27*14=378 kr. I så fall tjänar du ju på busskort. Men om du åker bil några gånger kan det bli billigare att strunta i att köpa busskort. Alltså, åker du buss 11 gånger eller mer bör du köpa busskort! (27*11=297)

Jag kommer inte att köpa busskort, sista bussen hem går vid cirka två om jag inte minns mig fel och eftersom jag och mina kompisar vill vara kvar längre än så så kommer våra föräldrar få turas om att hämta oss dom nätter vi inte sover där.

Ett tips är att ta tåget hem 05.00 eftersom det är den "senaste" (tidigaste) som går. Har du upp-till-20 får du även åka tåg med det! Annars så tipsar jag om att ordna "körschema" tillsammans med dina kompisar så får era föräldrar hämta en sen natt var.

Långt inlägg blev det nu men hoppas du fick svar på din fråga! Kram.

Kommentarer
Denna kommentar skrev: sara

hej, jag undrar hur stor är risken att ens tält/grejer blir stulna och förstörda?

och vad ska man ha för skor? blir det lerigt eller nått sånt? haha

2011-06-23 @ 22:51:26

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0