Wangari Maathai

Skaffade mig en twitter idag. Men tar kanske bort den igen, vet inte om den kommer bli så använd. Tycker allas twittringar är ganska lika. Korta, rappa, ofta lite "dark" eller ironiska. Lite emo? Fast jag känner mig lite emo idag, så varför inte ge twitter en chans. Kanske. Har skrivit en "tweet" i alla fall; Vila i frid #WangariMaathai. Och det kan jag skriva här också.

Vila i frid Wangari Maathai, fredsaktivist, nobellpristagare och förebild. En god människa som jag gärna hade träffat. Jag höll tal om hon en gång i mellanstadiet minns jag. Gick i sexan eller något och höll tal om en nobellpristagare som ingen annan i min ålder visste fanns. Sådan var jag.

Vila i frid.


Kommentarer

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0