Tja falufolk (:

Jag pratade med några kompisar för några dagar sen.. Och vi kom på det sanna, klockrena citatet,
"Välkommen till Falun, det du inte vet om dig själv vet alla andra"!
Faktiskt värt att fundera på om man ska skriva det på välkommen till falukommun skylten.. lr inte :)
Men citatet stämmer, rykten går runt hela tiden!
Exempel.. (riktiga namn har ändrats)

Elin säger till Moa "Jag har hårförlängning!".
 Moa säger till nån annan "Elin har peruk",
ryktet går vidare.. med saker som "Elin har inget hår, så hon har peruk",
"Elin har antagligen cancer, för hon har peruk"
"Elin har cancer, hon kommer att dö"
tills det tillslut når tillbaka till Elin, med orden "Elin, vad hemskt att du ska dö"!
"Ähm.. ska jag dö?"

Det där är fatiskt ett nästan sannt exempel..! Hörde det i alla fall från några kompisar. :P
Men ni fattar principen! Rykten går runt och ändras på vägen, tills dom kommer tillbaka till den som startade ryktet, eller den som det handlar om, och då är det helt och hållet falskt.

Men det är väl inget att vara ledsna, tänk på hur mkt mer spännande det är när ryktena strömmat runt ett tag ;)

Puss & Kram!

Kommentarer
Denna kommentar skrev: nathalie

haha, gud så rykten kan gå!
Kul att du har kommit igång med
bloggandet mycket nu!!=D

2008-04-22 @ 22:36:36
URL: http://natthaliew.blogg.se
Denna kommentar skrev: KITTTTTÄHHHHHH :)

hihi :), håller med dej ttotaaaaalt ! ;),
"Välkommen till Falun, det du inte vet om dig själv vet alla andra"!
så klockren :D

va bra du skriver klarisen (a), jag älskar dej dej dej ! :)

2008-04-27 @ 14:12:51
Denna kommentar skrev: Emlan :P

Oh, det där berättade jag för dig, alltså det där med hårförlängnings/cancer saken. :P Haha

2008-10-03 @ 18:45:41

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0