hälsotips / svar på kommentar

idaandersen om gott och nyttigt:
jag med, haha, fast jag äter godis ändå, det är så gött..hahahah

Svar: Ett tips är att dricka ett stort glas vatten (såg att Molly Rustas också tipsat om det på sin blogg, men det här är faktiskt något jag kört med innan också..!). Ibland när man känner sig sugen eller hungrig kan det bero på att kroppen egentligen vill ha vatten. Och även om den inte vill det så tycker jag att vatten kan stilla småsuget ganska bra! Annars så ät frukt, russin, nötter eller sött the. Egentligen ska man försöka undvika att småäta men känner man ett starkt sug, sådär när man inte är hungrig utan bara sugen, är det ju i alla fall bättre med ett nyttigare alternativ, right?
Shit alltså, har jag gått och blivit kost- och hälsobloggare?!

Kram!



Kommentarer

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0