Rädda barnen.

Rädda barnen har just nu en kampanj som heter "Livets lott".
Kampanjen funkade i alla fall på mig. Smsade in ett litet bidrag pengar. Och det tycker jag alla borde göra!
Bara något litet, tio, tjugo, trettio, tillsammans så gör det ju faktiskt skillnad.
Kampanjen går ut på att man ska snurra på ett hjul, ett lotteri för att se var man sedan skulle födas om man föddes på nytt. Chansen att födas i Sverige är bara 0,08 %.
Förstår ni vilken tur vi har?!
Om jag skulle födas på nytt skulle jag födas i Indonesien där exempelvis barnäktenskap är relativt vanligt. 24 %, vilket innebär att ungeför en fjärdedel av barnen, oftast små flickor mellan 10-12, blir bortgifta med vuxna män. I äktenskapen tvingas dom att ha sex med sin "make" och blir en slav i hemmet. De får inte gå i skolan och inte arbeta. Ofta tvignas de föda barn medans de själva fortfarande är barn.


Gå in på rädda barnen och snurra på livets lotteri du också! Vart skulle du födas?
http://livetslotteri.se/
Klicka på länken och testa. Jag tycker alla borde göra detta och smsa in ett litet bidrag.
Vad betyder en tia eller en femtiolapp egentligen för oss? Ingenting. Men det lilla bidraget tillsammans med alla andra pengar rädda barnen får in betyder faktiskt liv för barn i anda länder.

Kommentarer

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0