a year has passed since i wrote my note

För ett år sen fyllde jag 16. Mitt eget nyår, min födelsedag. Det har hänt ganska mycket under året men inget jag riktigt minns tillbaka på mer än något annat. "Jag startade ingen revolt i år heller". Ännu ett år, men vad har förändrats? Jag gör fortfarande samma misstag. Faller fortfarande för samma killar. Går fortfarande längs samma gator. Jag tänker fortfarande liknande tankar, gör upp samma planer och drömmer samma drömmar. Jag tvekar inför samma steg springer mot samma mål. Ett år är bara ett år. Inte så mycket egentligen, bara cirka en åttiondedel av mitt liv. Den här åttionde delen har varit bra, det har den!: Jag har haft roligt. Jag har fått kärlek, jag har gett kärlek. Jag har skrattat och jag har gråtit. Hjärtat har värkt men det har också slagit volter. Ni vet, det som brukar hända under ett år har hänt. Inget extra ordinärt vilket både är positivt och negativt. Det finns alltid två sidor. Av allt! Sexton till sjutton alltså. Vad som kommer hända nästa åttiondedel av mitt liv återstår väl att se. Planer finns, planer smids. Peace & Love, Danmarksresa, jobb. Och mycket annat står också klart. Fortsätta med skolan, fortsätta dansa, fortsätta med livet. Men förhoppningsvis kommer jag detta år, mitt sjuttonde år, ha lärt bättre av mina misstag än vad jag hittills gjort. Förhoppningsvis tänker jag till en gång extra. Frågar mig själv vad jag vill. Om inte, så kommer ännu ett år av mitt liv efter detta år. Jag har många år kvar att lära. Kanske kommer jag inte heller i år starta en revolt, rädda världen.
Men kanske nästa?

Kommentarer

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0