Tjejkompisar

Jag har många fina vänner och jag tänkte att det skulle vara roligt att berätta lite om i alla fall några av dom. De jag anser som mina närmaste.

Fanny Fänny, Dascnü
Underbara Fanny och jag har varit vänner hela livet. Hur mycket vi umgås går hela tiden i perioder, men det har aldrig hänt att vi liksom slutat helt. Fanny är väldigt snygg och cool. Hon bryr sig inte direkt om vad andra tycker. Fanny är konstig på det sättet att hon verkligen ogillar att shoppa. Hon har en mamma som köper hennes kläder. När hon väl har något nytt som hon själv köpt är hon väldigt stolt (och vi är stolta över hennne). Istället lägger Fanny sina pengar på andra saker... Medans många tjejer drömmer om dyra skor och väskor vill Fanny ha en snabb båt eller en skoter. Fanny är jätte rolig att festa med! Och hon har även jätte roliga fester själv! En väldigt bra kompis att ha om man vill ha roligt alltså.



Matilda Tilda, Krill, Krii, Krille, Krutt osv.
Matilda är tjejen som inte allt för sällan får kommentarer som "Är du modell?" eller "Du skulle verkligen kunna bli modell!". Och har man sett henne förstår man varför hon får dessa kommentarer! Jag har flera gånger tänkt att hennes ansikte slår Kenzas. Matilda är inte bara vacker utan också väldigt snäll, omtänksam och bra på att dansa. Matilda och jag är nog ganska lika. Vi förstår varandra väldigt bra och har lätt för att prata med varandra.


Caroline Carro, Cew
Caroline är en killmagnet! Hon är en så otroligt söt tjej med stora bruna ögon och ett jätte härligt skratt. Hon är en sån tjej man själv önskar att man i vissa tillfällen kunde vara som; Hon vet alltid vad hon ska säga, hur hon ska få andra att skratta och verkar alltid så himla avslappnad och världsvan! Caroline är den inofficiella ledaren av gänget haha! Hon är väldigt självständig, målmedveten och bra på att få sin vilja igenom (vilket ibland blir jobbigt för oss andra..). Med de egenskaperna kommer hon att gå långt!

Både Matilda och Caroline
När vi gick på mellan/högstadiet var Matilda och Caroline populärast på skolan/ i Falun och alla stora killar i 9:an raggade på dom.. Haha. Själv var jag lite utav en tönt och hade aldrig kunnat föreställa mig att dessa två ascoola, snygga brudar en dag skulle bli två av mina bästa vänner. Måste tillägga att dom än idag är lika ascoola och snygga. Jag blev blev vän med Tilda och Carro i åttan på Seaside. Vi hade väl varit lite halvkompisar innan men det var då vi blev kompisar på riktigt. Där vi satt vid slussen och pratade sent in på natten då det var på väg att bli sommar.



Felicia Fellan, fell, felici, felly osv
Felicia är så rolig! Hon är spontan och galen vilket är så himla kul men ibland jobbigt eftersom hennes spontanhet gällande vissa grejer istället får mig att verka stel.. Haha. Men i alla fall så är Felicia en vän att lita på i vått och torrt. Jag kan prata med henne om allt. Från det mest hemliga till det mest sorgliga. Hon har en avslappnad attityd och skäms sällan. På så sätt blir det inte heller jobbigt att berätta pinsamma saker för henne, jätte bra! Orden spontan och galen användar jag alltid när jag ska beskriva denna vän haha... Felicia är snygg och ser äldre ut än sina 16 år. Som hon själv brukar säga är hon väldigt mogen för sin ålder. Hennes fem år äldre pojkvän är väl ett bevis för det kan man säga. Vi har varit kompisar sen vi var kanske 10? Men först i typ 13 årsåldern eller så (ingen aning riktigt) blev vi riktigt bra kompisar. Felicia är en underbar människa!


Jenny Jenk, jenky, jenka
Jenny är en bra tjej! Hon är en vän att ha myskvällar, festkvällar, shoppingrundor och långa samtal med. Hon är jätte bra på att anordna middagar, kalas och så vidare. Alltid när hon håller i något är mina förväntningar skyhöga - och varje gång når det hon nu ordnat upp till förväntningarna. Jenny är jätte duktig! Hon är en såndär tjej som hinner få MVG i de flesta ämnen fast fortfarande hinner hon med kompisar, pojkvän, familj, träningar, fester.. Att ha ett roligt liv liksom! Hon är verkligen någon att se upp till. Kan tillägga att hon är en pudding förresten. Ja ni märker, det finns mycket att säga om denna brud.


Johanna Johanni
Johannna hänger jag med i skolan hela tiden. Vi har varit kompisar i kanske sisådär två år (?) men det är först i höstas som vi börjat bli riktigt bra kompisar. Johanna är snygg, rolig och vi har många lika intressen. Hon är jätte rolig att festa med, med henne har jag verkligen alltid kul! Om festen är dålig kan jag ändå ha hur kul som helst i fall hon är med. En lite rolig grej är att vi har samma smak gällande killar. Vi är ganska lika varandra till sättet rent allmänt!

Anna
Anna, du och jag i Gotland är ett av de bästa sommarminnena ever. Åh du är för bra du!!! Tyvärr umgås vi ju alldeles för sällan, nu ses vi ju bara på dansen. Men Anna är i alla fall en tjej man har väldigt roligt med. Hon är tjejen med perfekt hy, underbart hår och snygg kropp. Hon bor i en egen jätte fin lägenhet, har jättesnygg klädstil och är rolig, snäll och omtänksam. En toppen brud helt enkelt. Anna är bra på mycket och jag beundrar henne som vågar bo själv, jag med alla mina rädslor skulle aldrig klara det haha.. Vi har varit vänner sedan typ 7:an.




Nyare vänner
Dom ovanstående var mina närmsta vänner men jag har fortfarande många andra bra vänner som inte blev nämda. (t.ex Sanna min vän, du finns i tanken <3!!Och många bra nya vänner! I min nya klass går det ett helt gäng underbara tjejer som allihopa skulle kunna vara som en bästis bara man fick lära känna varandra bättre. Tänkte skriva några rader om dom jag umgåtts med.
Sofia - bloggtjejen som är min hemliga förebild. Hon är snygg och rolig men det jag beundrar hos henne mest är hennes självförtroende. En riktig förebild!
Johanna - verkligen en tjej i min smak. Hennes humor och min är liksom the perfect match, ja en superrolig tjej helt enkelt!
Pauline - har jag kännt ett tag egentligen men vi blir bättre och bättre vänner sedan vi hamnade i samma klass. En rolig tjej med fint skratt och fint hår!
Moa, Ida, Johanna och Alice - nämner dom fyra samtidigt eftersom jag inte känner dom lika bra som Sofia och Johanna - än. Tre snygga, sköna, roliga tjejer. Jätte kul att hänga med dom.
Det var dom tjejer i klassen jag hängt med, men de jag inte nämner är ju också riktiga stjärnor bör jag tillägga.





( www.sofiagustafssons.blogg.se )


Sanna och jag vi har haft så mycket roligt ihop fast umgås numera sällan. Men vi vet var vi har varandra! Fina du!

Kommentarer
Denna kommentar skrev: anonym

Det är söta tjejer du umgås med....Sofia G påminner

om en porrstjärna som heter Sunny Lane.



ahhahha



Lika som bär....?



http://sofiagustafssons.blogg.se/2011/january/recension-av-concealer.html



http://forum.sbrforum.com/attachment.php?attachmentid=6847&d=1244009328



http://en.wikipedia.org/wiki/Sunny_Lane

2011-02-19 @ 13:47:00

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0