julafton

Jag har haft en helt perfekt julafton, hoppas ni haft likaså.

Tänker lite extra på alla som inte har det lika bra som jag. Vill be för dom? Blir lite religös av julafton.

I år skulle vi för första året inte ha någon tomte. Det kändes konstigt. Så jag tog några av klapparna under granen, lade dom i en säck, tog en stor päls och en luva och smög ut. Jag knöt ihop håret till ett "skägg", knackade på dörren och gick in. Jag kände mig lite som en julhjälte.

Skulle inte vilja påstå att någon inte insåg vem det var under luvan, men det bjöds på mycket skratt.

Julen handlar om så mycket mer än jultomte och julklappar. Den handlar om att få skratta, uppskatta och umgås med dom man älskar. Det har jag verkligen gjort idag.

Som sagt, religös av julafton. Ganska fint ändå.


Ottilia, hoppas du har haft en jättefin julafton och även får en bra juldag. Jag älskar dig.


Ha en fortsatt god jul!




Kommentarer

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0