vi drack ur dyra glas vi pratade om det förbjudna vi skrattade åt allt vi badade nakna

Jag har oftast svårt att sova. Jag vill hellre sitta uppe. På nätterna är tankarna plötsligt klarare, känslorna starkare. Istället för att sova vill jag läsa, måla, skriva något. En text, en dikt, börja på en bok jag aldrig kommer att avsluta. Men inatt är jag trött, trots att natten knappt börjat. Trött och nöjd, med mitt liv som just nu är så bra. Så nu går jag och lägger mig. Jag ska låta fönstret stå på glänt så jag kan andas sommaren, höra de få bilar som åker förbi och kanske skymta natthimlen. Jag kommer somna med ett leende på läpparna.

söta drömmar

från ikväll

Kommentarer

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0