gymnasiet då......

En vanlig dag igen. Skola och dans.
Men.. Har ett problem!

Jag vet fortfarande inte vad jag ska gå för linje! Det står mellan dans estetiska programet och samhällsprogramet på falu fri. Det här gör mig galen. Tror att det är nio dagar till som man kan göra omval och jag vet inte hur jag ska göra! Jag vore göra någon slags lista med för- och nackdelar tror jag. + får vara fördel och - nackdel. Alright!



Falufri

+ fräsh skola, arbetsmiljö
+ Jag gillar deras sätt att arbeta på. Ett mer högskoleaktigt sätt. Förberedande för högskola alltså.
+ Restaurangmat och gymkort. Detta fick stå på samma punkt, kan ju inte bara gå efter sånt liksom.
+ 10 000 att typ resa för. Man kan till exempel åka på en språkresa eller många har åkt till thailand för att typ studera elefanter eller så.
+ Bred utbildning
- Går till cirka 4, ibland halv fem, varje dag. Kan då krocka med träningar.

Estet Dans

+ Jag får dansa på skoltid. Stort +!!
+
Eftersom jag får hålla på med något jag älskar under skoltid kommer jag orka med skolan
+ Tänk vad duktig på att dansa jag kommer vara när jag gått klart de tre åren!
- Inte för att man ska gå efter första intrycket men jag vet inte om dom som går där är min typ av människor. Och så skulle jag inte ha någon kompis i klassen i början.. Tänk om jag inte gillar dom typ 15 andra i klassen. Ska jag då vara lonley girl i tre år?!!
- Inte lika fin skolmiljö som Falu Fri


Det kommer jag alltså på just nu. Fem + och ett minus mot tre plus och två minus. Kan ju verka självklart vad jag ska gå? Men det är det inte. För att jag får dansa på skoltid är liksom ett stort +. Verkligen!

shiiiiiiiit vaddd skaaa jaaag göööra meed mitttt liiiiiiiiiiivvvvv?

detta tar kål på mig.


Kommentarer
Denna kommentar skrev: J'licious & L'licious

sv; tack gullet :D

2010-04-28 @ 19:40:03
URL: http://jllicious.blogg.se/
Denna kommentar skrev: ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!

Välj estetiska! Nu känner inte jag dig och vet inte vad du är för typ av person, men jag har aldrig mött härligare personer än dom på estetiska programmet. Både lärare och elever är jätte duktiga på det dom gör, och här passar alla in. Ingen kommer att döma dig för hur du ser ut eller om du är lite små galen hahah!



Jag tror inte att min skola är ensam om detta, det är nog ganska vanligt bland estetiska programmet, tror det beror på att folk får göra vad dom älskar och det blir man ju glad av eller hur? :)



Oj, lång kommentar.. xD

2010-04-28 @ 19:46:12
URL: http://entrevista.blogg.se/

Här kan du lämmna en kommentar:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-post? (Bara jag som ser den.)

Om du har blogg så kan du skriva adressen här:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0